• وبلاگ : صدفي براي مرواريد
  • يادداشت : سيماي حقيقي مساله حجاب
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    حجاب قلعه است كه داخلش مي رويم و در را از تو قفل مي كنيم براي حفاظت خودمان

    سؤال: «تقوا» محدوديت است يا مصونيت؟

    مثال: فرق بين قلعه و زندان، قلعه خوب است چون قديم براي امن بودن شهر ديوار ميكشيدند، ولي زندان بد است با اينكه هر دو ديوار زخيم دارد و بلند است و درب هر دو هم قفل است، زندان دربش را از بيرون و قلعه دربش را از درون قفل ميكنند.
    حال اگر كسي دربش را از داخل بست اين يك ارزش است ولي اگر او را محدود و از بيرون او را بستند پس او را محدود كرده اند.
    پس اگر از درون مي شود «مصونيت» واگر از بيرون مي شود «محدوديت» اولي خوب و دومي بد است، وتقوا اولي است.
    اميرالمؤمنين (عليه السلام) ميفرمايد: تقوا شما را حفظ ميكند و شما تقوا را حفظ كنيد.

    پاسخ

    سلام عزيز جان از اين که به وبلاگم اومدي خيلي خيلي خيلي ... خلاصه خيلي خيلي ممنونم . قصد دارم پيامي رو که برام گذاشته بودي رو وبلاگم بزارم ، نظرت رو دوباره بزار ... در ضمن ميخوام اگه بتوني يکي از نويسنده هاي وبلاگم بشي اگه ميتوني يه اعلام آمادگي بکن ..... ولي بازم از وامدنت ممنونم خداحافظ ......... يا علي
    + محمد 

    بسمه تعالي. سلام به شما هموطن بزرگوار. ان شاء الله كه حالتان خوب است ؟ حركت شما تحسين برانگيز است ولي اين چه محيطي است ؟ محيطي سياه و اندوهناک ! آيا به نظرشما براي هدايت افراد به سوي کمال محيط دلگير و سياه مناسب است ؟ آيا اينکه يکبار مطلبي بزرگ نوشته شود و به رنگهاي مختلف و شلخته باشد درست است ؟ آيا تاثير منفي ندارد اينها ؟ مطالب شما کاملا ارزنده است ولي متن مذكور شما غير منطقي و غير عقلاني است. تشنگي جنسي و كامجويي مرد از زن و زن از مرد يكسان است در حاليكه شما طوري اين مسئله را بيان كرديد كه انگار اين آقايان هستند كه كامجويي مي كنند و وظيفه زن دادن كام است و وظيفه مرد گرفتن كام است و حجاب مخصوص مرد نيز است نه فقط مخصوص زن. زنان نيز از مردان كامجويي مي كنند كه ديگر مشهورترينش قضيه زليخا است. چشم چراني در زنان نيز است و همان لذتي كه مرد از زن مي برد زن نيز از مرد مي برد و البته در قضيه جنسي و عمل زناشويي لذت زنان بيشتر از مردان است كه ظاهرا از اين مسائل مطلع نبوديد. حفظ نگاه مخصوص مرد و زن است. ثابت كردن اين مسائل هم الحمد الله بسي سهل و آسان است. خدمات شما ارزنده و الهي است ولي لطفا دقت كنيد در بيان مطالب. لطفا وبلاگتان را زيبا كنيد. من شخصا به محض ورود خواستم بروم ولي گفتم چون مسئله مسئله حجاب است مطالب را بخوانم. قطعا جامعه اسلامي به داشتن انسان ژاكدامن و با عفتي همانند شما افتخار مي كند. خداي متعال نگهدار شما.

    پاسخ

    با سلام خدمت شما دوست عزيزم از اين که به اين وبلاک آمده ايد ممنونم و اميدوارم که باز هم بياييد .انتخاب کردن رنگ مشکي براي اين وبلاگ چيزي نبود جز علاقه ي شديد خودم به اين رنگ.از روابطي که بين زن و مرد وجود دارد اطلاع دارم ولي اين مطلب از کتاب مساله حجاب ، نوشته ي استاد شهيد مطهري بود و خواستم بدون تغيير آن را درج کنم . اگر صحبتي داشتيد خوشحال ميشوم باز آن را بخوانم. انشاءاللهدر سايه ي خدا پيروز و سر بلند باشيد... خداحافظ

    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام و خسته نباشيد .

    خدايا کاري هست که يک لحظه ي اونرو براي تو کرده باشم و تو چندين برابر اجرش رو در دنيا نداده باشي .
    حال که اينگونه است در آخرت چه خواهي کرد که روز حساب و کتاب است .
    الحمد لله رب العالمين

    + ستاره 

    سلام

    اول فونت وبلاگتون وعوض كنيد كه كور شديم تا متنتون وخونديم

    بعد هم اينكه موضوع جالابي بود...حجاب

    بايد بيشتر در موردش بنويسيد....

    ممنون

    بابت حضورتون در وبلاگ متشكرم

    http://shaere.parsiblog.com/

    به نام خدا

    سلام عليکم

    با اجازه ي شما لينکي براي همون مطلب زيبا در وبلاگ گذاشتم .

    اميد وارم که خداوند از شما قبول نمايد .

    ياعلي

    به نام خدا

    سلام بر شما برادر گرامي و غيورم ، از مطلب قبلي که در باره ي وصيّت شهدا در رابطه با مسئله ي حجاب بود بسيار خوشم آمد و کار جالبي بود اميد وارم که خداوند شما را با غيور مردي چون ابا الفضل العبّاس ع محشور نمايد .

    ياعلي

    سلام

    سلام رفيق

    ببخشيدا ولي خوشم نيومد

    بسم الله

    سلام داداش

    ببخشيد نمي يومدم تو يه کماي فکري بودم

    مطالب وبلاگ ها رو نمي خوندم . كلي شكل و كار سر راهم بود . دارم سعي مي كنم بيام بيرون . يه هفته هم به خودم وقت دادم برا همين گفتم حتما بيام . شرمنده به خدا . انشاء اللهاز اين ب بعد هم سر مي زنم هم نظر مي ذارم . اين براي خودت بود عمومي نشه .

    اين يا علي ...