سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

زیر حرف زور نمی رم ، همیشه عاشق ، هیشه تنها
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

     

    حجاب در جاهلیت عرب :

        در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله ی اسلام در عرب پیدا شده است.

    حجاب درقوم یهود :

       « ویل دورانت » نویسنده ی کتاب معروف «تاریخ تمدن » می نویسد : (( اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت ( چنانچه مثلاّ بی آنکه چیزی به سر داشت به میان مردم می رفت یا در خیابان های عمومی، کوچه و پس کوچه نخ می ریسید یا با هر سنخی از مردان درد دل می کرد و یا صدایش آنقدر بلند بود که اگر در خانه صحبت می کرد،  همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند ) در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق بدهد.
    با این وجود حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی ( چنانکه بعداّ شرح خواهم داد) مقداری سخت تر و مشکل تر بوده است.

    حجاب در ایران باستان : 

       « ویل دورانت » در کتابش می نویسد :
        در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند، با کمال آزادی و با روی گشاده در میان مردم رفت وآمد می کردند... . پس از داریوش مقام زن تنزل پیدا کرد و گوشه نشینی زمان حیض که بر ایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فراگرفت، زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند... . در نقشهائی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد... . چنانچه ملاحظه می فرمائید حجاب سخت وشدیدی در ایران باستان حکم فرما بوده، حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نا محرم شمرده میشده اند.

        حجاب در هند : 

       در هند نیز حجاب سخت و شدیدی حکم فرما بوده است، ولی درست روشن نیست که قبل از نفوذ اسلام در هند بوده یا پس از نفوذ اسلام در هند رواج یافته است، آنچه مسلم است اینست که حجاب هندی نیز نظیر حجاب ایران باستان سخت و شدید بوده است. ما اگر تمایل به ریاضت ترک لذت را یکی از علل پدید آمدن حجاب بدانیم، باید قبول کنیم که هند از قدیم ترین ایام حجاب را پذیرفته است، زیرا  هند از مراکز قدیم ریاضت و پلید شمردن لذات مادی بوده است.

        حجاب در اسلام :

        بدون شک زن جاهلیت حجاب نداشته ولی اسلام در این جهت  تهولی بوجود آورد. عاشیه ( همسر پیامبر )همواره زنان انصار را این چنین ستیش می کرد : « مرحبا به زنان انصار، همین که آیات سوره ی نور ( آیات حجاب ) نازل شد یک نفر از آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون بیایند، سر خود را با روسری های مشکی می پوشیدند... . همین مطلب را اُمٌ سَلَمه ( همسر دیگر پیامبر ) نقل می کند : « پس از آنکه آیه ی احزاب ( یُدْنینَ عَلَیْهِنٌَ مِنْ جَلابیبِهِنٌَ ) نازل شد، زنان انصار چنین کردند. »
        ببعدها بر اثر معاشرت اعراب مسلمان با تازه مسلمانان غیرعرب، حجاب از آنچه در زمان رسول اکرم وجود داشت شدیدتر شد، نه اینکه اسلام اساساّ به پوشش زن هیچ عنایتی نداشته است.
        به هر حال آنچه مسلم است اینست که قبل از اسلام حجاب در جهان وجود داشته است و اسلام مبتکر آن نیست، امٌا این که حدود حجاب اسلامی با حجابی که در ملل باستانی بود، یکی است یا نه ؟ مطلبی است که درباره ی آن سخن خواهم گفت.

 

    بر گرفته از کتاب مسئله ی حجاب نوشته ی استاد مطهری




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در شنبه 86/6/3 | نظر

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
.... محجوریت.... نه محدودیت.... (1), آزادی روابط (1), آستانه رضایت مندی (1), آسیب خانواده (1), ارزش بالای تربیت انسان در اسلام (1), اصل حجاب (1), افزایش تحریکات جنسی (1), افزایش غریزه جنسی (1), برهنگی امری شیطانی ... (1), پارسایی دامن (1), پارسایی زبان (1), پارسایی شکم (1), پوشش برتر (1), پیامبر اعظم (1), پیامد های بی پروایی (1), تحریک جوانان (1), تحریکات جنسی (1), تربیت فرزندان (1), تنهایی و ستم به خود زنان در غرب (1), تنوع طلبی (1), جاسوس انگلیسی (1), چادر (1), حجاب (1), حجاب از دست رفته (1), حجاب برتر (1), حجاب حق الله یا حق الناس (1), حدود حجاب (1), حساسیت بین زن و مرد (1), حق الله (1), حق الناس (1), خاطراتی از غرب (1), خنده (1), خون (1), دین وحجاب (1), رئیس نیروگاه اتمی بوشهر (1), زنان ناپاک (1), زیاده خواهی (1), شخصیت (1), شهیدان و حجاب (1), ضابطه مندی روابط (1), عریانی زن در غرب (1), عفت (1), فرشته (1), فطری بودن حجاب (1), قرآن (1), کاهش میل تشکیل خانواده در مردان (1), کشش جنسی زیاد (1), کشف حجاب از زن (1), گریه (1), مردان ناپاک (1), مردن زنان بد حجاب (1), منم گدای فاطمه (س) (1),
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری