سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

زیر حرف زور نمی رم ، همیشه عاشق ، هیشه تنها
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

        برتری حجاب زن،در چادر :

        خانم ها باید تمامی بدن خود (به جز گردی صورت و دست ها تا مچ ) را از نامحرم بپوشانند (خواه پوشش چادر باشد ، خواه غیر از آن ) ، ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس هایی که توجه نامحرم را جلب می کند ( مثلا بر جستگی ها را نمودار کند ) باید اجتناب شود .
     
   در قرآن مجید ، بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد .یکی از این آیات ، آیه ی 59 از سوره «احزاب» است که برخی از مفسران از آن معنای پوشش با چادر را برداشت کرده اند :
    
    «یا ایها النبی قل لا زواجک و بنا تک و نساء المؤمنین یدین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما»
        یعنی ای پیامبر ، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنان بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند ، و خداوند بخشنده ی مهربان است .
        برخی از مفسران «جلباب» را پوششی فرا گیر معنا کرده اند که از بالای سر تا پایین پا را می پوشاند که چیزی در حد و اندازه ی چادر است .البته دیدگاه دیگر ، جلباب را پوششی تا زانو و دیدگاه سوم جلباب را مقنعه می داند . یعنی زن باید همه ی اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسرس هوسرانان مصون و محفوظ باشد .
        در سوره ی «نور» آیه ی31 نیز مفصل در مورد حجاب و حرمت نگاه به نا محرمان سخن به میان آمده است . بر این اساس ، می توان گفت : قرآن از چادر یا چیزی مانند آن ، که تمام بدن را بپوشاند سخن گفته است . علاوه بر این ، درباره پوشش حضرت فاطمه (ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد برای دفاع از «فدک» ، همین پوشش نقل شده است . حضرت فاطمه (ع) مقنعه خویش را بر سر و جلباب بر تن کردند ، یعنی پوششی که تمام بدن را از سر تا قدم فرا می گرفت.
        علاوه بر مستندات شرع ، عقل نیز بر برتر بودن چادر حکم می کند ، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ می ماند . به همین سبب ، فقها به برتر بودن چادر برای حفظ حجاب حکم کرده اند ‍، نه اینکه حجاب منحصراً در حجاب باشد ، پوشش حجاب با مانتو و روسری نیز میسر است ، ولی حجاب برتر نیست ، زیرا هر چقدر با مانتو و روسری پوشش صورت گیرد ، باز هم حجم بدن مشخص است و در مقایسه با چادر قطعاً ، چادر برتری دارد .

        آنچه مهم است ، مراقبت زن از خود ، حجاب و عفت خویش به سبب ایجاد جامعه سالم است و آنچه بهتر بتواند این هدف را تأمین کند برتر است ، و با همین حجاب برتر زن نیز نقش اجتماعی خود را بهتر ایفا می کند ، چرا که مزاحم های کمتری دارد .




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در یکشنبه 86/8/27 | نظر

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
.... محجوریت.... نه محدودیت.... (1), آزادی روابط (1), آستانه رضایت مندی (1), آسیب خانواده (1), ارزش بالای تربیت انسان در اسلام (1), اصل حجاب (1), افزایش تحریکات جنسی (1), افزایش غریزه جنسی (1), برهنگی امری شیطانی ... (1), پارسایی دامن (1), پارسایی زبان (1), پارسایی شکم (1), پوشش برتر (1), پیامبر اعظم (1), پیامد های بی پروایی (1), تحریک جوانان (1), تحریکات جنسی (1), تربیت فرزندان (1), تنهایی و ستم به خود زنان در غرب (1), تنوع طلبی (1), جاسوس انگلیسی (1), چادر (1), حجاب (1), حجاب از دست رفته (1), حجاب برتر (1), حجاب حق الله یا حق الناس (1), حدود حجاب (1), حساسیت بین زن و مرد (1), حق الله (1), حق الناس (1), خاطراتی از غرب (1), خنده (1), خون (1), دین وحجاب (1), رئیس نیروگاه اتمی بوشهر (1), زنان ناپاک (1), زیاده خواهی (1), شخصیت (1), شهیدان و حجاب (1), ضابطه مندی روابط (1), عریانی زن در غرب (1), عفت (1), فرشته (1), فطری بودن حجاب (1), قرآن (1), کاهش میل تشکیل خانواده در مردان (1), کشش جنسی زیاد (1), کشف حجاب از زن (1), گریه (1), مردان ناپاک (1), مردن زنان بد حجاب (1), منم گدای فاطمه (س) (1),
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری