سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

زیر حرف زور نمی رم ، همیشه عاشق ، هیشه تنها
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

یا علی رفتم بقیع اما چه سود
هرچه گشتم فاطمه آنجا نبود
یا علی قبرپرستویت کجاست
آن گل صد برگ خوش بویت کجاست
هرچه باشد من نمک پرورده ام
دل به عشق فاطمه خوش کرده ام
حج من بی فاطمه بی حاصل است
فاطمه حلال صدها مشکل است
من طواف سنگ کردم دل کجاست
راه پیمودم پس منزل کجاست
کعبه بی فاطمه مشتی گل است
قبر زهرا کعبه اهل دل است




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در سه شنبه 89/2/28 | نظر

مزایای حجاب

مزایا و فواید با حجاب بودن چیست در صورتیکه من با توجه به شرایط سنین جوانی دوست دارم خود را آرایش و زیبا کنم؟

 حجاب و پوشش در جنبه‌های مختلف دارای آثار و فواید زیادی است که بعضی از مهم‌ترین آن عبارتند از:

الف: فایده حجاب در جنبه فردی: یعنی اینکه حجاب برای خود شخص چه فائده‌ای دارد: حجاب باعث ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که بوسیله آن احساسات جنسی تحریک نمی شود ودرمقابل فقدان حجاب وآزادی معاشرتهای بی بند وبارمیان زن ومرد هیجانهای جنسی را بالا می‌برد و زمینه را برای فساد اجتماع مهیا می‌کند حجاب موجب می‌شود که انسان حفظ شود یعنی حجاب، حفاظ انسان است.

به این مثال دقت کنید. شما می‌دانید که سیمهای برق دارای بار مثبت و منفی است یعنی 2 تا رشته سیم وجود دارد که یکی مثبت و دیگری منفی است و این سیمها دارای روکش پلاستیکی است زیرا اگر لخت باشند جرقه ایجاد شده و موجب آتش‌سوزی می‌شود و لذا بوسیله روکش پلاستیکی بین 2 تا سیم حجاب قرار می‌دهند تا موجب آتش‌سوزی و اتفاقات ناگوار نشود.

حال زن و مرد بیگانه همانند 2 رشته سیم مثبت و منفی هستند اگر بین آنها حجابی نباشد موجب فساد و خرابی می‌شود.

و چه زیبا فرموده است استاد شهید مرتضی مطهری که می‌گوید: حجاب مصونیت است نه محدودیت (1) معنی این جمله دختر عزیزم این است که حجاب باعث نمی‌شود که انسان در محدودیت و اسارت واقع شود بلکه حجاب او را حفظ می‌کند مثلاً اگر از شما بپرسم که خانه‌ای که درآن زندگی می کنید شما را محدود واسیر کرده است ویا شما را حفظ می‌کند؟مسلماً می گویید ما درخانه احساس امنیت می کنیم وخانه ما را ازشر دزدان یا سرما وگرما و...حفظ می کند.

پس هیچ کس نمی گوید که من درخانه اسیر هستم وخانه مرا محدود می کند دوست دارم همیشه درخیابان وبیابان زندگی کنم. وهمین لباسی که می پوشیم، هیچ کس نمی گوید این پیراهن یا شلوار مرا محدود کرده، دوست دارم لخت باشم، بلکه می‌گوید این لباس مرا حفظ می کند. پس حجاب هم انسان را از نامحرمان وانسانهای شهوت ران وهوس ران حفظ می‌کند

مثالی دیگر بزنم، تا زمانی که درشیشه عطر بسته باشد، عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود ولی به محض اینکه چند ساعتی سرشیشه عطر برداشته شود عطر داخل آن می پرد وتنها شیشه خالی بدون عطر می ماند که کسی بدان میلی ندارد یعنی دیگرازآن استفاده نمی کنند.

وحجاب هم همانند سرشیشه عطر است که بوی خوش وزیبایی وحلاوت وطراوت زنها را حفظ می کند وبا برداشتن حجاب، آن زیبایی وحلاوت هم از بین می رود رمز زیبایی زنهای مسلمان هم همین حجاب است.

پس زیبایی زن ودختر مسلمان درحجاب است نه در بی بندوباری وبی حجابی، آن که زیبایی نیست. زن تا می تواند باید زیبایی وآرایش خودرا برای شوهر وهمسر خود محفوظ دارد نه آنکه زیبایی خودرا مجانی نثار مردان نامحرم کند شما غنچه را درنظر بگیرید، هیچ کس هوس چیدن آن را نمی کند اما همین که غنچه بازبشود وزیبایی های خود را نمایان کند آن را می چینند ووقتی هم که آن را چیدند، چند روزی هم ممکن است درجای مناسب قرار دهند مثلاً دریک شیشه آب اما کم کم پژمرده وپرپرمی شود وآن وقت آن را درسطل آشغال می اندازند همانطور وقتی که شما دختر عزیزم ودیگر دختران این جامعه اسلامی تا درحجاب باشید همچون غنچه هستید. هیچ‌کس هوس چیدن شما را ندارد. و دست طمع و تصرف به سمت شما دراز نمی کند اما همین که این حجاب را کنار گذارید مورد طمع دیگران واقع خواهید شد.

ما می‌بینیم که دخترانی معصوم و نا آگاه که زیبایی خود را نشان دادند یعنی از غنچه حجاب بیرون آمدند چگونه مورد تعرض مردان بولهوس قرار گرفتند و بعد از مدتی که از آنها استفاده کردند و خوش گذراندند آن دختران را که دیگر پرپر شده‌ بودند، بیرون انداختند و بعد موجب پشیمانی آنها می‌شوداگر پر طاووس را از او بگیری و عریان بشود چقدر زیبایی خود را از دست می‌دهد. در حقیقت حجاب برای زن همانند پر برای طاووس است: پوشش برای شیر زن آگاه چون پر بود که زینت طاووس است

1- ب: فایده حجاب در بعد خانوادگی : اگر لذت‌های جنسی فقط در محیط خانواده و در چارچوب ازدواج مشروع باشد موجب اتصال و پیوند قوی میان زن و شوهر شده و در نتیجه کانون گرم خانواده مستحکم‌تر می‌شود. و بر عکس حجاب و اینکه زن زینت و زیبایی خود را نثار همه کند موجب انهدام خانواده می شود. (2) امیدوار هستیم که خداوند به همه ما توفیق عمل به دستورات انسان‌ساز اسلام و قرآن بدهد.


منبع : پایگاه تخصصی حجاب (عروج)




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در پنج شنبه 88/8/21 | نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
.... محجوریت.... نه محدودیت.... (1), آزادی روابط (1), آستانه رضایت مندی (1), آسیب خانواده (1), ارزش بالای تربیت انسان در اسلام (1), اصل حجاب (1), افزایش تحریکات جنسی (1), افزایش غریزه جنسی (1), برهنگی امری شیطانی ... (1), پارسایی دامن (1), پارسایی زبان (1), پارسایی شکم (1), پوشش برتر (1), پیامبر اعظم (1), پیامد های بی پروایی (1), تحریک جوانان (1), تحریکات جنسی (1), تربیت فرزندان (1), تنهایی و ستم به خود زنان در غرب (1), تنوع طلبی (1), جاسوس انگلیسی (1), چادر (1), حجاب (1), حجاب از دست رفته (1), حجاب برتر (1), حجاب حق الله یا حق الناس (1), حدود حجاب (1), حساسیت بین زن و مرد (1), حق الله (1), حق الناس (1), خاطراتی از غرب (1), خنده (1), خون (1), دین وحجاب (1), رئیس نیروگاه اتمی بوشهر (1), زنان ناپاک (1), زیاده خواهی (1), شخصیت (1), شهیدان و حجاب (1), ضابطه مندی روابط (1), عریانی زن در غرب (1), عفت (1), فرشته (1), فطری بودن حجاب (1), قرآن (1), کاهش میل تشکیل خانواده در مردان (1), کشش جنسی زیاد (1), کشف حجاب از زن (1), گریه (1), مردان ناپاک (1), مردن زنان بد حجاب (1), منم گدای فاطمه (س) (1),
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری