سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

زیر حرف زور نمی رم ، همیشه عاشق ، هیشه تنها
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

 

فلسفة حجاب در قرآن

 

  بنابراین در هر بخشی و هر بعدی از ابعاد برای سیر به مدارج کمال بین زن و مرد تفاوتی نیست منتها باید اندیشه‌ها قرآن گونه باشد، یعنی همان گونه که قرآن بین کمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامی بین کتاب و حجاب جمع کنیم. یعنی عظمت زن در این است که:

 

«ان لا یرین الرجال و لایراهن الرجال»

 

نبیند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند.

 

قران کریم وقتی دربارة حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن تا نامحران او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیرمسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیرمسلمان از این بابت بی‌بهره‌اند.

 

حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممکن است معاذالله حجاب را یک بند بداند، و حال این که قرآن کریم وقتی مساله لزوم حجاب را بازگو می‌کند، علت و فلسفة ضرورت حجاب را چنین بیان می‌فرماید:

 

(ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین)

 

یعنی برای این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

 

 حجاب حق الهی

 

 شبهه‌ای که در ذهنیت بعضی افراد هست، این است که خیال می‌کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستکی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانة ضعف و محدودیت زن است.

 ادامه مطلب...


نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در پنج شنبه 89/3/27 | نظر

آیا خداوند بدحجابان را می بخشد ؟

 

 برخی چنین می‌پندارند که خدای بزرگ که همه هستی از آن اوست و به انسان‌ها و بندگانش مهربان و رحیم است، هیچگاه زنی را به خاطر آشکار بودن چند  تار مو یا ...به جهنم می ‌فرستد.

 این سخن گرچه ، صورتی عامیانه دارد اما می ‌خواهد به یک استنتاج کلامی برسد که چنین سختگیری هایی از سوی خداوند نیست، دیگران دین خدا را سخت کرده و عرصه حیات را بر بندگان خدا ضیق ساخته‌ اند.

به نظر می ‌رسد پاسخ گفتن به این پرسش چندان دشوار نباشد. زیرا این سخن را در مورد تمامی احکام دینی می ‌توان بر زبان راند. یعنی می ‌توان گفت خداوند بندگان را به خاطر ترک چند رکعت نماز، یا چند روز روزه‌خواری و یا...به جهنم نمی ‌برد. و نتیجة این سخن نوعی اباحی ‌گری در عمل است.

گذشته از آن، مگر قرآن کتاب الهی و سخن خداوند نیست، آیا نباید به سخنان خدای رحیم در نامه‌اش به سوی انسان‌ها گوش فرا داد؟ آیا تذکر های خداوند در کتابش قابل اعتنا نیست؟ مگر آن که منکر اصل کتاب شویم که در آن صورت بحث و استدلال باید به گونه‌ای دیگر صورت پذیرد.

از سوی دیگر، اگر خدای رحیم زنی را به خاطر عریانی چند  تار مو به جهنم نبرد، آیا این زن، نباید خواسته مولای خود را محترم بشمارد؟

انسانی که همه چیزش از پروردگار می ‌باشد، عقل به وی حکم می ‌کند، فرمان‌ها و توصیه‌های آفریننده را پاس دارد و در حد توان بدان پایبند باشد.

منبع : http://hejabeeslame.parsiblog.com

 

 

 




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در شنبه 89/3/15 | نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
.... محجوریت.... نه محدودیت.... (1), آزادی روابط (1), آستانه رضایت مندی (1), آسیب خانواده (1), ارزش بالای تربیت انسان در اسلام (1), اصل حجاب (1), افزایش تحریکات جنسی (1), افزایش غریزه جنسی (1), برهنگی امری شیطانی ... (1), پارسایی دامن (1), پارسایی زبان (1), پارسایی شکم (1), پوشش برتر (1), پیامبر اعظم (1), پیامد های بی پروایی (1), تحریک جوانان (1), تحریکات جنسی (1), تربیت فرزندان (1), تنهایی و ستم به خود زنان در غرب (1), تنوع طلبی (1), جاسوس انگلیسی (1), چادر (1), حجاب (1), حجاب از دست رفته (1), حجاب برتر (1), حجاب حق الله یا حق الناس (1), حدود حجاب (1), حساسیت بین زن و مرد (1), حق الله (1), حق الناس (1), خاطراتی از غرب (1), خنده (1), خون (1), دین وحجاب (1), رئیس نیروگاه اتمی بوشهر (1), زنان ناپاک (1), زیاده خواهی (1), شخصیت (1), شهیدان و حجاب (1), ضابطه مندی روابط (1), عریانی زن در غرب (1), عفت (1), فرشته (1), فطری بودن حجاب (1), قرآن (1), کاهش میل تشکیل خانواده در مردان (1), کشش جنسی زیاد (1), کشف حجاب از زن (1), گریه (1), مردان ناپاک (1), مردن زنان بد حجاب (1), منم گدای فاطمه (س) (1),
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری