سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

زیر حرف زور نمی رم ، همیشه عاشق ، هیشه تنها
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

       بسیاری از شبهاتی که امروزه در حوزه مطالعات زنان مطرح می شود ، ناشی از همزیستس فرهنگ ها و نفوذ فرهنگ بیگانه در فرهنگ ما است .

       امروزه اساسی ترین پرسش ها که از سوی نسل جوان و فرهیخته مطرح است به گونه ای با بحث آزادی و حجاب ارتباط دارد . اولین پرسش این است که اصولاً تأکید بر حجاب حساسیت زا است و اگر ما حجاب را الزامی نکنیم و بگذاریم روابط زن و مرد عادی باشد ، بسیاری از حساسیت ها کم می شود . به عبارت دیگر ترسیمی که شما در حوزه های سنتی دینی از ارتباط میان زن و مرد ارایه میدهید . رابطه آتش و پنبه را تداعی میکند و به همین دلیل در کنار هم قرار گرفتن زن و مرد را نهی میکنید ، در حالی که همین حجاب عملا حساسیت را زیاد میکند . بنابر این اگر حجاب وجود نمی داشت روابط زن و مرد به صورت خیلی عادی تعریف میشد . چنانکه در خیلی از کشورها همین گونه است .

 




نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در پنج شنبه 89/5/7 | نظر

مظلومیت زن قبل از اسلام

 

مظلومیت زن در جهان قبل از اسلام را به دو دوره می‌توان تقسیم کرد:

 

1- دوره وحشیگری که زن انسان شناخته نمی‌شد و در نهایت خشونت با وی رفتار می‌شد. مشکلترین کارها به عهدة زنان بود و مرد می‌توانست زن خود را بفروشد یا کرایه دهد.

 

2- دورة تمدنهای یونان، مصر، روم و ایران که برای زن شخصیت حقوقی و اجتماعی قائل نبودند و او را از هر نظر تابع مرد می‌دانستند.

 

 زن در اروپا

 

در یونان و روم

 

در یونان زن جزو کالاهای تجاری در بازارها خرید و فروش می‌شد و بدون شخصیت حقوقی و اجتماعی بود و بعد از وفات شوهرش حق زندگی نداشت. مرد می‌توانست زن خود را به هر که بخواهد قرض دهد یا به دوستانش هدیه کند.

 

در روم قبل از میلاد، دختران و زنان، کنیز و بدبخت بودند و مانند اشیا و حیوانات، خرید و فروش می‌شدند و از تمام حقوق اجتماعی محروم بودند. نه ارث می‌بردند و نه می‌توانستند مالک چیزی بشوند.

 

مرد حق دادرسی و کیفر زن را داشت و می‌توانست به خاطر گناهش او را به مرگ محکوم نماید.

ادامه مطلب...


نویسنده به یاد فاطمه الزهرا(س) در سه شنبه 89/4/29 | نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
.... محجوریت.... نه محدودیت.... (1), آزادی روابط (1), آستانه رضایت مندی (1), آسیب خانواده (1), ارزش بالای تربیت انسان در اسلام (1), اصل حجاب (1), افزایش تحریکات جنسی (1), افزایش غریزه جنسی (1), برهنگی امری شیطانی ... (1), پارسایی دامن (1), پارسایی زبان (1), پارسایی شکم (1), پوشش برتر (1), پیامبر اعظم (1), پیامد های بی پروایی (1), تحریک جوانان (1), تحریکات جنسی (1), تربیت فرزندان (1), تنهایی و ستم به خود زنان در غرب (1), تنوع طلبی (1), جاسوس انگلیسی (1), چادر (1), حجاب (1), حجاب از دست رفته (1), حجاب برتر (1), حجاب حق الله یا حق الناس (1), حدود حجاب (1), حساسیت بین زن و مرد (1), حق الله (1), حق الناس (1), خاطراتی از غرب (1), خنده (1), خون (1), دین وحجاب (1), رئیس نیروگاه اتمی بوشهر (1), زنان ناپاک (1), زیاده خواهی (1), شخصیت (1), شهیدان و حجاب (1), ضابطه مندی روابط (1), عریانی زن در غرب (1), عفت (1), فرشته (1), فطری بودن حجاب (1), قرآن (1), کاهش میل تشکیل خانواده در مردان (1), کشش جنسی زیاد (1), کشف حجاب از زن (1), گریه (1), مردان ناپاک (1), مردن زنان بد حجاب (1), منم گدای فاطمه (س) (1),
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری